Yamaha Giggle
Omschrijving:
De Yamaha Giggle is zonder enige twijfel de grootste innovatie op scootergebied van de laatste jaren. Misschien denkt u dan dat we het hebben over zijn eigenzinnige vormgeving. Wat dat betreft zou u gelijk kunnen hebben, de Giggle is immers anders dan alle andere scooters als je hem in ogenschouw neemt. Met zijn grote koplamp, zijn dikke banden, zijn slanke voorkant, zijn brede achterkant en de brede buddyseat die overigens geen plaats biedt aan een duopassagier, is hij echt uniek. Toch kunt u de grootste verrassing niet eens zien, die zit namelijk onder al die buitenkant: het motorblok. De Yamaha Giggle is namelijk de eerste scooter met een direct ingespoten vloeistof gekoeld 4-takt motorblok, echt RE..VO..LU..TIO..NAIR! Dit motorblok koppelt extreem lage emissiewaarden aan extreem laag benzineverbruik en is daarnaast superstil, zeer krachtig, en uitermate soepel, echt een motorblok om te zoenen! Yamaha staat natuurlijk bekend om zijn ongeëvenaarde kwaliteit en in de loop van de geschiedenis hebben ze al vaker bewezen dat ze op innovatief vlak de concurrent een stap voor zijn. Met deze Giggle heeft men echt een reuzensprong gemaakt en de verwachting is dat dit motorblok de komende jaren een nieuwe standaard zal zetten in voertuigtechniek. Op dit moment heeft de Giggle echter de wereldprimeur en u als berijder kunt er direct van genieten. O ja, voor we het vergeten, deze Giggle rijdt perfect en geeft u echt het gevoel dat u op iets bijzonders rijdt. Zijn uiterlijk is zoals gezegd eigenzinnig. Dat past dus precies bij zijn techniek, met de Giggle wordt scooter rijden gewoon helemaal anders en dat mag gezien worden.
Technische gegevens:
- 1 cylinder, 4-takt, cylinderinhoud 49 cc
- elektrische starter (op het knopje drukken en hij loopt)
- volledig automatisch werkende choke voor een goede koude start
- elektronische ontsteking voor betrouwbaar gebruik
- membraan inlaat, waardoor de motor goed oppakt
- gescheiden smeersysteem met oliepomp zodat gewoon loodvrije autobenzine getankt kan worden
- eenvoudige bediening door automatische koppeling en variomaat
- kickstarter zodat de scooter toch gestart kan worden wanneer de accu leeg is
- 1-sleutelsysteem voor contactslot, stuurslot en bagageruimte
- aandrijving d.m.v. V-snaar
- opbergruimte onder het zadel voor helm en boodschappen
- bandenmaat voor: 120/90 x 10" achter: 120/90 x 10"
- gewicht: 95 kg
- vloeistof koeling met brandstofinjectie
- vering voor: hydraulische telescoopvork
- vering achter: monovering, swingarm met schokdemper
- schijfrem in voorwiel
- benzinecontrolelampje + benzinemeter
- oliecontrolelampje
- richtingaanwijzers met controle op dashboard
- kilometerteller
- lichtschakelaar met controle op dashboard
- inhoud benzinetank: 4,5 liter
- lengte: 1.915 mm
- breedte: 695 mm
- hoogte: 1.040 mm
- zithoogte: 750 mm